maandag 5 mei 2014

De magnetron

In onze keuken staat geen magnetron, omdat ik bang ben dat het voedsel dat uit de magnetron komt niet meer geschikt is voor consumptie.
Maar toch heb ik een poosje geleden een tweedehands magnetron gekocht: niet om eten in op te warmen, maar om in te verven.


Ik heb zijden jersey geverfd. De zijde even voorweken in een mengsel van water en azijn. Dan de zijde in een schaaltje doen, de verf eroverheen, paar minuten in de magnetron en klaar!!!
 
Van de zijde heb ik haarbanden gevilt.

 
Ik heb ook geprobeerd om wol te verven in de magnetron.
Van witte naaldvilt heb ik twee sjaals gevilt, die ik in lekker felle kleuren wilde hebben, maar helaas zijn ze heel licht gebleven. Een nieuw verfbad haalde niets uit.
Voor de wol zal ik toch maar de pan blijven gebruiken, maar voor zijde vind ik de magnetron prima.
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten